اجاره و فروش نمایشگر های لمسی کاواک

نمایشگر لمسی، استند لمسی، کیوسک لمسی و میز لمسی

نمایشگر لمسی در صدا و سیما خراسان رضوی

ویدئو وال لمسی 168 اینچی صدا و سیمای خراسان رضوی راه اندازی شد

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

با کمک کارشناسان و متخصصان شرکت کاواک ویدئو وال لمسی 168 اینچی در استودیوی خبر صدا و سیمای خراسان رضوی راه اندازی شد. بزودی تحول چشمگیری را در روش ارائه گزارش ها و پیش بینی های هواشناسی شاهد خواهیم بود. کاواک قادر است بدون محدودیت در ابعاد هر نوع صفحه تصویری و ویدئو وال را به نمایشگر های لمسی مالتی تاچ (چند لمسی) تبدیل نماید. برای تبدیل یک ویدئو وال بزرگ به یک نمایشگر لمسی عظیم الجثه باید موارد زیر را در نظر داشت: 

برای چیدمان یک نمایشگر بزرگ بصورت ویدئو وال راهکار های فنی متفاوتی وجود دارد:

1- ویدئو وال های مبتنی بر فن آوری بک پروجکشن DLP

این ویدئو وال ها عموما در استودیو های تلویزیونی با سطح بالا و کاملا حرفه ای بکار گرفته میشدند. ماندد برخی از استودیو های صدا و سیما مرکز تهران و شبکه خبر. البته به دلیل شرایط سخت نگهداری و هزینه های بالای آن در سال های اخیر برخی از استودیو های تلویزیونی به استفاده از ویدئو وال های دیگر روی آورده اند. در ویدئو وال های DLP هر بخش تصویر توسط یک ویدئو پروژکتور جداگانه تشکیل می شود که در حال تابیدن به یک صفحه ی نیم مات (شبیه شیشه سند بلاست شده) می باشد. یک توزیع کننده سخت افزاری تصویر اصلی را بر اساس ماتریس شکل گرفته توسط ویدئو پروژکتور ها به بخش های مختلف تقسیم می کند و سیگنال هر بخش را بصورت جداگانه به آن می فرستند. کارشناسان فنی استودیو های تلویزیونی معتقدند این نوع از ویدئو وال ها با توجه به امکانات و تنظیمات متعدد مناسب ترین گزینه به لحاظ فنی برای یک استودیو می باشد. اگرچه در سال های اخیر مسایل اقتصادی باعث اتخاذ تصمیمات متفاوت و ورود سایر فن آوری های ویدئو وال به استودیو های تلویزیونی در ایران شده است.

2- ویدئو وال های مبتنی بر پنل های LED بدون فریم

این ویدئو وال های ظاهر نسبت مشابهی با ویدئو وال های DLP  دارند. گپ یا فاصیله بین هر بخش تصویر در آن ها کمی بیشتر از ویدئو وال های DLP است و البته این فاصله با پیشرفت فن آوری تولید پنل های ال ای دی بدون قاب هر سال کمتر و کمتر می شود. ابعاد استاندارد هر پنل تصویر در این ویدئو وال ها از حدود 40 تا 65 اینچ میباشد و تصویر نهایی از روی هم چیده شدن این پنل های جداگانه تشکیل می شود. تقریبا مشابه سیستم های DLP یک کنترلر سخت افزاری تصویر خروجی از کارت گرافیک کامپیوتر تولید کننده محتوا را به بخش های مختلف تقسیم می کند و وظیفه ی نمایش هر بخش را به یونیت مربوطه محول می کند.

3- ویدئو وال های مبتنی بر فن آوری LED SMD

این ویدئو وال ها در ابتدای تولیدشان با توجه به تراکم کم پیکسلی، تک رنگ بودن و زاویه دید کم عمدتا به عنوان نمایگر های فضای باز شهری مورد استفاده قرار می گرفتند. با پیشرفت فن آوری تولید ال ای دی های اس ام دی  رزولوشن و تراکم پیکسلی این نوع ویدئو وال ها افزایش پیدا کرد و در فواصل کوتاه تر تصویر به نسب واضح تری تولید می کردند. با توجه به قیمت نسبتا کمتر این ویدئو وال ها، علی رغم نظر کارشناسان فنی بکارگیری آن ها در برخی استودیو های تلویزیونی رو به گسترش بوده است. 

با در نظر گرفتن مقدمات بالا برای نصب و راه اندازی پنل لمسی مادون قرمز در نظر گرفتن نکات زیر ضروری است:

- پنل مادون قرمز بر روی همه ی انواع ویدئو وال ها قابل نصب می باشد و هیچ گونه ارتباطی به نوع فن آوری ساخت ویدئو وال ندارد.

- به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در عملکر پنل لمسی IR سطح ویدئو وال می بایست بطور کامل و دقیق مسطح باشد و بصورت مقعر و علی الخصوص بصورت محدب نباشد. مقعر بودن سطح تصویر دقت عملکرد پنل لمسی را به ویژه در مرکز تصویر کاهش می دهد در حالیکه محدب بودن سطح تصویر ممکن است مانع از عملکر پنل لمسی شود. 

- در خصوص ابعاد می توان گفت که محدودیتی برای ابعاد ساخت پنل لمسی وجود ندارد. شایان ذکر است به منظور ساخت پنل لمسی مادون قرمز برای یک ویدئو وال ابعاد (طول و عرض کلی) ویدئو وال میبایست با دقت میلیمتر در اختیار شرکت کاواک قرار گیرد.

-  با توجه با ساختار مکانیکی پنل های لمسی مادون قرمز در حاشیه ویدئو وال می بایست یک قاب کاملا همسطح با تصویر به پهنای حداقل 4 سانتیمتر و از جنسی با سط صیقلی بوسیله دکوراتور استودیو ایجاد و نصب گردد. پنل های مادون قرمز عموما با استفاده از چسب مهای مخصوص دو طرفه 3M بر روی سطح قاب بیرون مورد اشاره نصب می گردند. غیر صیقلی بودن این سطح استحکام اتصال چسب پنل را تضمین نمیکند. به عنوان مثال لایه های کامپوزیت و یا سطح روکش ام دی اف گزینه های مناسبی برای ایجاد بستر نصب پنل لمسی است. ام دی اف بدون روکش، نئوپان و یا چوب رنگ شده انتخاب مناسبی نیست.